Project omschrijving
ESSENSOR
Marktleider sensorisch onderzoek
is future proof
is future proof

Essensor is een ambitieus merk en de toekomst is voor hen meer dan normaal belangrijk. Door in te spelen op een snel veranderende markt maakt Essensor zich flexibel en schaalbaar. Daar moet de merkidentiteit maar net op ingespeeld zijn.
WAT WE VOOR ESSENSOR HEBBEN GEDAAN
Merkstrategie // Merkidentiteit // Website // Grafisch ontwerp // Illustratie

FUTURE PROOF BRANDING
Productervaring speelt een belangrijke rol binnen de ontwikkeling van food en non-food producten voor consumenten. Hoe beleven mensen de smaak van een nieuw product? Wat is er nodig om het product beter te laten aansluiten op de voorkeur van de doelgroep? Na de overname van OP&P werd Essensor marktleider in Nederland op het gebied van sensorisch marktonderzoek.
Wij hebben Essensor geholpen met het vernieuwen van de merkstrategie, positionering en het ontwerp van de visuele identiteit. Herkenbaarheid en schaalbaarheid waren daarbij van groot belang. Geen huisstijl uit duizenden, maar een identiteit die tot de verbeelding spreekt en dat ook kan blijven doen als de volgende nieuwe onderzoekstechnologie zich aandient. Het resultaat werkte we uit in o.a. de website, beursstand, diverse social uitingen, illustraties, campagnes, bewegwijzering en infographics. Essensor is bij deze future proof!



WEBSITE EXPERIENCE EN INTERFACE DESIGN
Voor de website hebben we geadviseerd het geheel clean en overzichtelijk te houden. De site fungeert als platform waarop de filosofie en diverse producten teruggelezen kunnen worden. Veel kennis en kunde wordt er gedeeld, in de vorm van blogartikelen, onderzoeken en informatie over onderzoeksmethoden. Een website met een kortlijnige doorklikbaarheid en ondiepe structuur is daarom evident.





DATAVISUALISATIE ONTWERP
Bij marktonderzoek naar food- en non-foodproducten produceert Essensor voor haar klanten een enorme berg complexe data. Om deze gegevens toegankelijk en juist interpreteerbaar te maken hebben wij een serie infographics ontwikkeld. Ze bestaan uit diverse soorten grafieken waarbij de kracht ligt in kleurcodes, een minimalistisch uiterlijk en een weloverwogen structuur. Op die manier zijn de datavisualisaties helder, herkenbaar en passen ze volledig in de nieuwe Essensor huisstijl.




