Project omschrijving
KEEN COFFEE
Specialty coffee roasters
krijgen visuele upgrade
krijgen visuele upgrade

Het Utrechtse Keen Coffee is constant op zoek naar de fijnste bonen van de beste boeren van over de hele wereld en bereiken prijs-winnende kwaliteit. Dit is onze kijk op het verpakkingsontwerp en de optimalisatie van de huisstijl.
WAT WE VOOR KEEN COFFEE HEBBEN GEDAAN
Merkidentiteit // Package design // Grafisch ontwerp

HET BESTE VOOR DE KOFFIEWERELD
Keen Coffee is een merk met een verhaal. Een koffiebrander die het experiment niet schuwt en dat gebruikt om het ultieme uit de boon te halen. Zoveel energie als er in het proces zit, zoveel energie proef je terug in de koffie. Keen is niet alleen een slimme en bewuste specialty coffee roaster, ze onderscheiden zich door hun empathie voor koffieboeren en de dringende wil om meer gelijkheid te creëren op de markt. Een merk dat pretty much de beste koffie van de wereld brand en tegelijkertijd het best mogelijke doet voor de koffiewereld.


“Bril&Baard zorgt voor de professionele blik en begeleiding in branding die we nodig hebben om ons merk elke keer weer net iets beter, mooier en duidelijker te maken. Door de fijne en eerlijke communicatie weten waar we aan toe zijn in planning.”
ROB KERKHOFF
Keen Coffee


IDENTITEIT EN VERPAKKING
De merkidentiteit is een samenwerking met illustrator Jorgen Koolwijk, die o.a. de ruwe diamant ontwikkelde. Dit concept hebben we toegepast op de nieuwe zakken en diverse marketinguitingen. Daarbij hebben we ook de merkidentiteit geoptimaliseerd, zodat deze efficiënter en constanter kan worden toegepast. We hebben Keen Coffee geholpen een systeem neer te zetten waarmee het merk optimaal tot zijn recht komt én waarmee we, door een aantal slimme keuzes te maken, productiekosten relatief laag kunnen houden. En dat draagt allemaal bij aan het succes van dit koffiemerk.


