Project omschrijving
WAGENINGEN UNIVERSITY & RESEARCH
WUR maakt zich op voor nog eens
100 jaar onderwijs en wetenschap
100 jaar onderwijs en wetenschap

In 2018 bestaat Wageningen University & Research 100 jaar. Dit gegeven vierde de universiteit met een jaar vol inhoudelijke en feestelijke evenementen. Bril&Baard mocht de event branding verzorgen.
WAT WE VOOR WAGENINGEN UNIVERSITEIT HEBBEN GEDAAN
Merkstrategie // Merkidentiteit // Website // Grafisch ontwerp




HET WINNENDE CONCEPT
Om dit programma een herkenbaar gezicht te geven mochten wij in een pitch een voorstel doen voor de visuele identiteit van het evenement. De huisstijl hebben we gebaseerd op patronen die onderzoekers vinden in de natuur die een bijdrage leveren aan de continue vernieuwende relevantie van de universiteit. Deze patronen hebben we visueel gemaakt in 4 steeds veranderende, multi-interpretabele logo’s die de kennisdomeinen van WUR symboliseren. Daarmee is het een identiteit die niet terugkijkt, maar juist vooruit kijkt naar nog eens 100 jaar wijsheid en verwondering.





DE HERKENBAARHEID VAN EEN MOMENT
Met deze identiteit hebben we de universiteit geholpen een herkenbaar gezicht te geven aan een moment in de geschiedenis van Wageningen University & Research. Het heeft ze geholpen de verschillende en inhoudelijk sterk uiteenlopende evenementen en vieringen onder 1 duidelijke vlag te delen met studenten en betrokkenen.

