Menu

Essensor

huisstijl, merkstrategie, webdesign

Productervaring speelt een belangrijke rol binnen de ontwikkeling van food en non-food producten voor consumenten. Hoe beleven mensen de smaak van een nieuw product? Wat is er nodig om het product beter te laten aansluiten op de voorkeur van de doelgroep? Na de overname van OP&P werd Essensor marktleider in Nederland op het gebied van sensorisch marktonderzoek. Wij hebben Essensor geholpen met het vernieuwen van de merkstrategie, positionering en het ontwerp van de visuele identiteit. Daarnaast werkten we aan het ontwerp van o.a. de website, beursstand, diverse social uitingen en infographics. Essensor is bij deze future proof!

Bij marktonderzoek naar food- en non-foodproducten produceert Essensor voor haar klanten een enorme berg complexe data. Om deze gegevens toegankelijk en juist interpreteerbaar te maken hebben wij een serie infographics ontwikkeld. Ze bestaan uit diverse soorten grafieken waarbij de kracht ligt in kleurcodes, een minimalistisch uiterlijk en een weloverwogen structuur. Op die manier zijn de datavisualisaties helder, herkenbaar en passen ze volledig in de nieuwe Essensor huisstijl.